Spel: Marrakech

  • Connie uit Arnhem

    Een collega vertelde me een heel enthousiast verhaal over een gezelschapsspel dat “Marrakech” heet. Het is iets waarbij de spelers met een aantal kamelen op weg zijn naar Marrakech. Er komen zandstormen enz. in voor.

    Wie weet iets meer over dit spel te vertellen? Ik kan er niets over vinden.

    Bestaat het wel?

    Groeten van Connie

  • Els

    Ik vrees dat je collega eea door elkaar gooit. Er bestaat een spel Marrakech maar dat is met bonte tapijtjes, niet met kamelen. (Grappig kinderspel)

    Dan is er nog Marracash, een spel met een bonte stoet aan pionnetjes die dwars door de stad heen trekken om te gaan shoppen. Een vrolijk strategisch spel (niet persé voor kinderen)

    Spellen waar een karavaan kamelen inzit zijn oa Isphahan (redelijk complex spel met zekere geluksfactor door het gooien met dobbelstenen) en Durch die Wüste.

    Overigens zijn alle spelen eenvoudig op te ‘googlen’ op internet. En anders vraag je gewoon of je een keer bij je collega mee mag spelen, wel zo gezellig!

    Succes met je verdere zoektocht.

  • Janke

    Het kinderspel Marrakesh bestaat echt. Speelbaar met kinderen vanaf 6 jaar.

    Het is uitgegeven door HABA, Duits merk met altijd houten speel stukken in een knalgele doos. 4 Karavanen proberen allemaal met hun kamelen ( ook 4 stuks) de stad te bereiken om te handelen. Het leuke hiervan is het speelbord bestaande uit 12 tegels. De volgorde van deze tegels verandert iedere beurt. Zo schuiven de oase en de zandstorm van hun plaats en hierdoor ontstaat ook de mogelijkheid dat enkele kamelen door tegenslagen de stad niet zullen bereiken en dus uit het spel verdwijnen.

    Dit taktische bordspel hebben we veel met onze jongens gedaan en is zeker een aanrader.

  • Puur & Buitengewoon

    sorry bij deze nogmaals de link:

    http://www.kelospelenontwikkeling.nl/a-25152533/4-t-m-12-jaar/de-karavaan