risk

• fiesta

hallo..Wij zijn enorme fan van het spel Risk.Maar nu willen we ook wel eens iets anders proberen.Maar dan moet het wel zoiets als Risk zijn.Nu heb ik een paar keer het spel De Kolonisten van Catan,in handen gehad,maar ik ben bang dat dit toch iets heel anders is…Wie houdt ook van Risk,en kan een ander spel aanraadden?Misschien een spel die iets korter duurt?

Groetjes,marian

• Jan Schober

Kolonisten van Catan, is inderdaad een ander spel. Maar ook zeker zo verslavend :)

de uitbreiding naar 5-6 spelers is misschien wel aan te raden, wij gebruikten deze ook als we met zijn 4en waren, anders werd het zo druk op een klein bord.

“Zeevaarders” vond ik niet echt een leuke uitbreiding echter “Steden en ridders”, was wel een vernieuwende toevoeging als je het orgineel een aantal keer gespeeld hebt.

gr Jan Schober (bezoeker vanuit het Landrover prikbord ;) )

• fiesta

Hoi,Jan..bedankt voor je reactie..We hebben ons gisteren laten adviseren in een spellenwinkel,en zijn met de spellen ‘carcassonne’ en ‘el Grande’,thuisgekomen.De eerste vinden we helemaal leuk..maar van het spel ‘El Grande’,hebben we (ik dus..) al spijt.Ik hoop nu op iemand die het met me ruilen wil tegen onze eigen(maar dan nieuwere)versie van Risk…

groetjes,marian

• koos

Het kan ook een idee zijn om lid te worden van een speel-o-theek. Vaak hebben die ook een behoorlijk assortiment spellen. Die kun je dan eerst uitproberen en als ze bevallen kun je ze zelf aanschaffen.

Wij hebben zelf Elfenland en dat vinden wij ook een heel leuk spel. Wel iets anders dan Risk.