Kleurenkijker

• Mariska

Ik ben op zoek naar speelgoed waarvan ik de naam niet weet, maar het een kleurenkijker noem.

In de jaren 70/80 speelde ik hiermee en zou het voor mijn dochter ook leuk vinden.

Het is een soort van blikken koker met aan 1 kant een kijkgaatje. Aan de andere kant zit een soort van dop, als je die ronddraait en je kijkt in het gaatje zie je allerlei kleurtjes in elkaar overvloeien. Het waren van die retrokleuren die je tegenwoordig weer veel ziet op behang en dergelijke.

Wie kent dit? En is het uberhaupt nog te koop?

Alvast bedankt.

Groeten Mariska

• koos

Hallo Mariska,

Het is een kaleidoscoop. Waarschijnlijk is het nog wel te koop bij de wat gespecialiceerdere speelgoedwinkels.

Succes met je zoektocht.

Groeten,

Koos

• Mariska

Bedankt voor je snelle antwoord.

• nicky

Als je bijvoorbeeld bij google gaat kijken op kindertraktaties, dan vind je daar vaak ook uitdeelkadootjes bij. Ik kan me herinneren dat ik ze daar op gezien heb. Wel kleintjes trouwens. Succes.

• nicky

kijk maar eens op kidsfeestje.nl

en dan bij de sleutelhangers

• Mariska

Dank jullie voor de reacties.

Ik ben inmiddels geslaagd. Ik had via internet al enkele caleidoscopen gevonden, heel leuk maar soms waren de verzendkosten hoger dan het ding zelf.

Uiteindelijk in mijn eigen woonplaats gekeken bij een winkel die voornamelijk houten speelgoed verkoopt en daar ben ik dus geslaagd.

Mijn dochter heeft het inmiddels kado gekregen en ze vind het erg leuk.